1. 31 Jan, 2016 2 commits
    • Eckl, Máté's avatar
      Dokumentáció LaTexben · ddb60386
      Eckl, Máté authored
      Unatkoztam és elkeztdem latexezni. Ehhez mondjuk semmi különös nem kellett, de egy tutorialt végig lehetett rajta csinálni. Mivel a diagramok nem voltak meg külön képben, így azt a részt nem készítettem el.
      ddb60386
    • Eckl, Máté's avatar
      Végső csiszolások · 04048370
      Eckl, Máté authored
      Már nem emlékszem minden változtatásra, arra se nagyon emlékszem, hogy az utolsó commit óta módisítottam volna... Mindegy.
      04048370
  2. 05 Dec, 2015 1 commit
  3. 01 Dec, 2015 4 commits
    • Eckl, Máté's avatar
      9791b9c0
    • Eckl, Máté's avatar
      Befejeztem · 888da073
      Eckl, Máté authored
      A házileadás miatt nem fogok többet szopni az adatbázissal. Még mindig van injection, illetve nincs jól kezelve még a rossz adatbázisséma/tök üres adatbázis probléma, de erre nem találtam éretelmes megoldást.
      A kivételek már a helyükön vannak, gyorsítottam a szerkesztőben a módosítások kiírását, ennél tőbbet aligha fogok vele foglalkozni.
      Még írni kell pár tesztet, aztán generálok egy-két modelt, és nagy 5-ös.
      888da073
    • Eckl, Máté's avatar
      Kivételkezelés "kész" · 23c059fe
      Eckl, Máté authored
      Lehet, hogy túl könnyelmű vagyok, de átgondoltam minden helyen, hogy tovább kell-e dobni a hibát, és ha igen, akkor beírtam a javadocba, hogy kb miért. A grafikus felületen kezeltem le a többségét általában egy hibaüzenet formájában. Remélhetőleg nem lesz olyan, amit benéztem.
      Mostmár csak az sql injection kiküszöbölése van hátra, meg némi db validálás. Utána egyébként, ha nagyon nem tudok kitalálni semmit, szerintem az egyik kivétel osztályomat el fogom dobni,  mert nincs rá zükség.
      23c059fe
    • Eckl, Máté's avatar
      Készül a tesztelés. · 195723dc
      Eckl, Máté authored
      A házi beadásához már csak egy tesztet kell írni.
      195723dc
  4. 30 Nov, 2015 2 commits
    • Eckl, Máté's avatar
      A játék rész kész · 64798147
      Eckl, Máté authored
      A PlayFrame osztályt eredetileg netbeansszel generáltam, a gombok kezelhetősége kedvéért viszont elszakadtam a generált formától.
      Átkerült ebbe az osztályba a válasz gommbnyomás kezelése, úgyhogy végre logikus a kód felépítése.
      A színezés és várakozás a swing.timer után már jól működik, az utolsó funkció is belekerült.
      Csináltam egy kis exploitot a játékhoz, be van linkelve a updater függvényhez, idő hiányában nem hiszem, hogy ki fogom javítani, de más ilyen dolgok is vannak főleg az adatbázissal kapcsolatban.
      64798147
    • Eckl, Máté's avatar
      A jétkmenet és a lehetőségek kész vannak · 7c223d24
      Eckl, Máté authored
      Megcsináltam a játék utolsó funkcióit is, működik a szerkesztő is, új fájlt is lehet létrehozni, sok ellenőrzés még nincs, de az már csak hab a tortán.
      Dokumentáció konszolidációt is csináltam, amihez kell és szükségesnek éreztem, ahoz meg van írva a dokumentáció. Ebből egyedül a @throws paraméterek nem mérvadóak, azokat még rendezni kell, hogy mikor mit hol dobunk, miért, és hol kezeljük le. Ez egy következő történet.
      A gombok színezése még mindig nincs megoldva, ennek kéne lennie a következő lépésnek.
      7c223d24
  5. 29 Nov, 2015 1 commit
    • Eckl, Máté's avatar
      Kis konszolidáció az ablakok között · 542939dc
      Eckl, Máté authored
      Megcsináltam rendesre a funkcióablakok kapcsolódását a főablakhoz, így tudtam felhasználni a JOptionPane-t, meg mostmár a fájlválasztó ablakra sem a saját listeneremmel kényszerítettem rá, hogy tüntesse el a főablakot, amikor megjelenik. Így egy segédfüggvény feleslegessé is vált, ki is töröltem. A gombszínezést válasznál is valahogy így kéne majd megoldani.
      Most a fő ablak összes funkciója elérhető, a teljes működéshez már csak a szerkesztőt kell implementálni. Utána jöhetnek a kivételek, amiket már szerintem kultúráltan tudok majd kezelni, mert rátaláltam a szabvány hibaüzenet ablakra.
      542939dc
  6. 28 Nov, 2015 3 commits
    • Eckl, Máté's avatar
      Dokumentáció kiedészítés · cb1cd282
      Eckl, Máté authored
      A tegnap írt osztályok és függvények többségéhez írtam dokumentációt. Amihez nem írtam az vagy triviális és valami statikus konstans, vagy olyan függvény, amit valószínűleg valami mással fogok helyettesíteni.
      A @throws részek sok helyen hiányoznak, de igazából még az sem mérvadó, ahol meg vannak írva. Majd a végén, amikor a kivételkezelést megcsinálom, akkor ezt a részt rendbe teszem.
      cb1cd282
    • Eckl, Máté's avatar
      StackOwerflow-s javaslatok elvetése · 4ea597e9
      Eckl, Máté authored
      Már elkezdtem írni a saját módszeremet arra, hogy hogyan legyen többablakos, innen már pazarlás lenne újrakezdeni. A nagyja már megvan, innen már csak használni kell, amit összeraktam.
      4ea597e9
    • Eckl, Máté's avatar
      Halad a többablakozás, alakul a keret · 8a469380
      Eckl, Máté authored
      Kész van az, hogy amikor játszom először ki kelljen választani az adatbázis fájlt, és azon játsszam. Jól megy, mert ha beírok valami elcseszett nemlétező fájlnevet, akkor jön az exception.Ezt a PlayFrame konstruktorában kéne valahol elkapni!? Kicsit gyökérül oldottam meg a fájlkezelő bekapcsolódását a programba, de alapvetően az egyetlen dolog ami zavart, hogy a tálcán nem jelenik meg hozzá ikon. De megnéztem és pl. a NetBeansben is, ha meg akarok nyitni egy projektet, akkor az a fájlkezelő ugyanúgy nem jelenik meg, úgyhogy nem aggasztottam magam miatta. Az egyetlen pont, ami még továbbra is aggaszt, hogy listenerekkel oldottam meg, hogy egyszerre csak egy ablak legyen látható, és így egy igencsak illegális listenerhívást kellett beleírnom a PlayJFileChooser openDialog() függvényébe. Ezt majd valahogy még kikúrálom.
      
      *Side-note:* El kell intézni, hogy az ablakok a képernyő közepén nyíljanak, meg mert idegesítő, hogy mindig a bal felső sarokban van az összes ablak.
      
      Írtam saját Listenert is, nekem úgy tűnik, hogy hatékony. Bár az is tény, hogy mostmár eléggé furmányos a program.
      
      Próbálkoztam a játékgombok jó színezésével, már majdnem összejött, csak nem találtam még meg a megfelelő szülőt, akinek az updateUI() függvényét meg lehetne hívni. Ugyancsak ide a sourceFrame meghatározását át kell írni, mert ez erre az egyetlen esetre működik jól, ha átraknám akárcsak egy újabb panelbe, már rögtön rossz lenne. Szerintem valamilyen paraméterként fogja majd megkapni.
      
      A MenuButton osztály elvileg arra lenne jó, hogy alapból az összes menübeli gomb egyforma méretű legyen, de az istenért nem akarja... Lehet, hogy csak a konténer layoutja miatt van, majd még játszom vele.
      
      !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      ! Az új osztályokhoz és változókhoz   !
      ! mindenképp kell dokumentációt írni, !
      ! mert már kezd nagyon átláthatatlan- !
      ! ná válni. Főleg a listener, meg az  !
      ! egész több blakos kavarás miatt. A  !
      ! végén én is elfelejtem mire jók és  !
      ! akkor aztán cseszhetem az egészet.  !
      !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      
       _______________________________________
      /There are three kinds of people: men,  \
      \ women, and unix.                      /
       ---------------------------------------
          \
           \
              .--.
             |o_o |
             |:_/ |
            //   \ \
           (|     | )
          /'\_   _/`\
          \___)=(___/
      8a469380
  7. 26 Nov, 2015 3 commits
    • Eckl, Máté's avatar
      Csak pár bentmaradt space törlése · 5813a857
      Eckl, Máté authored
      5813a857
    • Eckl, Máté's avatar
      Alap játékmenet kész · 81053082
      Eckl, Máté authored
      Ha jól mérem fel a helyzetet, akkor az alap játékmenet kész van. Vannak továbbra is szépítendő dolgok pl a gombok színezése, de működnek a lekérdezések, a pontmódosítások. A kijelzőt is beleraktam a játék ablakba, úgyhogy már izgalmi faktor is van.
      Van rengeteg továbbdobott kivétel, amit kezelni kéne, de még nem tudom, hogy hogyan, és a hibák is könnyebben felszínre kerülnek, ezért többségüket sehol sem kezelem. Nagyjából ahol benne van a javadocban ott ott is fogom hagyni, de ez azért nem mérvadó.
      Fáradok:
       _____________________________________
      / If we men married the women we      \
      | deserved, we should have a very bad |
      | time of it.                         |
      |                                     |
      \ -- Oscar Wilde                      /
       -------------------------------------
         \
          \
              .--.
             |o_o |
             |:_/ |
            //   \ \
           (|     | )
          /'\_   _/`\
          \___)=(___/
      81053082
    • Eckl, Máté's avatar
      Játékmenet kialakítása, lekérdezés megjelenítés · fddc29c8
      Eckl, Máté authored
      Megírtam azokat a legkérdezéseket, amikből már össze lehet állítani egy Scene-t, össze is van rakva. A PlayGround osztály egy részét is megcsináltam, mert tulajdonképpen ez az a dolog, ami az ablak számára elérhetővé teszi az adatbázissal kapcsolatos funkciókat, enélkül egyáltalán nem lehet játszani.
      Van egy jó kis demó adatbázis, amit a régi androidos projektből nyúltam át ide, ez már az aktuális adatbázisfelépítéssel rendelkezik, tökéletesen használható próbálgatásra. Valószínűleg ezzel lesz demonstrálva, mert nem fogok új szószedetet csinálni.
      A frissítő lekérdezések nem fognak sokáig tartani, inkább csak lusta vagyok hozzájuk.
      
      Már lehet játszani annak ellenére, hogy a kiértékelés még random, nem is változnak meg a tárolt értékek. Volt egy kis gond a kiértékelés, meg az ablak frissítésének megközelítésével, nem biztos, hogy amit választottam tökéletes, de majd még alakul. Jelenleg alapszinten meg van csinálva, hogy változtassa a színét a megfelelőre, de ez nem látszik, mert az új kérdés felajánlása előtti várakozás is a gomb eseménykezelőjében van megírva, ez pedig gondolom korábban fut, mint az ablaknak az a függvénye, ami észreveszi az objektum változásait. Úgy emlékszem, van valami fireChange vagy ilyesmi függvény, majd azzal lesz szerintem érdemes ezt elintézni. További probléma, hogy csak az aktuális gomb színeződik át, így nem lehet jelezni, hogy ha ez rossz volt, akkor melyik volt a jó megoldás. Ezt is meg kéne oldani.
      Az ablakból még hiányzik a pontjelző, anélkül baromi unalmas az egész. Ezt ugysem fogom elfelejteni, mert tényleg bealszom így játék közben...
      fddc29c8
  8. 25 Nov, 2015 2 commits
    • Eckl, Máté's avatar
      Minimális ablakos csiszolgatások · 7dd33c80
      Eckl, Máté authored
      Ha minden igaz, mostmár a PlayFrame ablak semmit nem tud a gombról csak a pozícióját. Meg van adva neki minimális méret, üres szöveg. Ennyi.
      7dd33c80
    • Eckl, Máté's avatar
      Adatbázisozás elkezdése, kiegészítések, teszt · 33d6bb1a
      Eckl, Máté authored
      Komolyabban elkezdtem implementálni az adatbáziskezelést, van egy csomó exception, meg minden. Alakul a keret, már tudok létrehozni rendes adatbázist. Alapvetően a lekérdezések megvalósítása van hátra, egy csomó hibakezelés, meg az, hogy el tudjam dönteni egy adatbázisról, hogy olyan formájú-e amilyet én szeretnék. Erre egyáltalán nincs még ötletem, nem akarom telenyomni a kódot mindenféle gyökér favágással.
      Közben felhagytam a modell frissítgetésével, már fölösleges ezzel foglalkozni, csak az időmet húzná.
      A PlayGround osztály is átment némi fejlődésen, így már talán jó lesz arra, amire kitaláltam. Bár ha a szerkesztőt tényleg meg fogom csinálni, akkor még kell majd bele valami elcseszett kollekció, ami tud swinges táblázattal együttműködni, és mivel tulajdonképpen ez az interfész a DB osztály és a swing között, így itt kell majd megcsinálni a kollekció-adatbázis átalakításokat.
      Elkezdtem teszteket írni is. Eredetileg azért kezdtem hozzá, mert az adatbázisos függvényt jóval egyszerűbb így tesztelni, mint írni a DB-be egy maint és azt átírogatni, így viszont talán a végén jobb teszteseteim lesznek, és nem is beadás előtt fog eszembe jutni, hogy kell tesztelni.
      33d6bb1a
  9. 24 Nov, 2015 2 commits
    • Eckl, Máté's avatar
      Néhány változó és függvénykonszolidáció · 99f051d5
      Eckl, Máté authored
      Pár változó még hiányzott, illetve a fordítási irány kijelölésére is bevezettem konstansokat, hogy ne kezelhezőbb legyen a helyzet.
      99f051d5
    • Eckl, Máté's avatar
      Elkezdtem implementálni a core osztályokat. · 0dd1a6df
      Eckl, Máté authored
      A modell alapján eddig nincs benne sok meló, nagy része generált kód.
      Vannak apróbb változtatások a modellben is, mert közben rájöttem erre-arra, remélhetőleg a jövőben nem kell már vele sokat foglalkozni, és nem merül fel semmilyen egyéb probléma.
      0dd1a6df
  10. 22 Nov, 2015 1 commit
    • Eckl, Máté's avatar
      Alakul a játékos ablak · f4f5c039
      Eckl, Máté authored
      Valószínűleg a játékos ablakot idő hiányában nem fogom tovább bonyolítani, csak megcsinálom a gombokat. A gombon még semmi csincs kész, csak meg van csinálva osztálynak, hogy a designerbe ne kelljen egyesével mindegyiknél ugyanazokat a propertiket beállítani. Ez így jó lesz játéknak, majd még egy pontjelző kell, de az már csak akkor lehet, amikor az adatbázis modulja kész van.
      A gomb még lehet, hogy el fogja hagyni a képeket, mert úgy tűnik nem triviális, hogy ha szöveget is írok rá, akkor azok egymás alatt, és ne egymás mellett legyenek.
      f4f5c039
  11. 09 Nov, 2015 1 commit
    • Eckl, Máté's avatar
      Kezdetleges projekt · 39f5a766
      Eckl, Máté authored
      A főablak még csak úgy áll, ki kell hozzá találni egy kis dizájnt, illetve, hogy egyáltalán mire legyen jó.
      A játékabéak kialakulóban. Saját gomb osztály van hozzáadva, úgyhogy a háttérbeállítás egységességével és a viselkedéssel nem lesz gond.
      39f5a766