- 31 Jan, 2016 2 commits
-
-
Eckl, Máté authored
Unatkoztam és elkeztdem latexezni. Ehhez mondjuk semmi különös nem kellett, de egy tutorialt végig lehetett rajta csinálni. Mivel a diagramok nem voltak meg külön képben, így azt a részt nem készítettem el.
-
Eckl, Máté authored
Már nem emlékszem minden változtatásra, arra se nagyon emlékszem, hogy az utolsó commit óta módisítottam volna... Mindegy.
-
- 05 Dec, 2015 1 commit
-
-
Eckl, Máté authored
-
- 01 Dec, 2015 4 commits
-
-
Eckl, Máté authored
-
Eckl, Máté authored
A házileadás miatt nem fogok többet szopni az adatbázissal. Még mindig van injection, illetve nincs jól kezelve még a rossz adatbázisséma/tök üres adatbázis probléma, de erre nem találtam éretelmes megoldást. A kivételek már a helyükön vannak, gyorsítottam a szerkesztőben a módosítások kiírását, ennél tőbbet aligha fogok vele foglalkozni. Még írni kell pár tesztet, aztán generálok egy-két modelt, és nagy 5-ös.
-
Eckl, Máté authored
Lehet, hogy túl könnyelmű vagyok, de átgondoltam minden helyen, hogy tovább kell-e dobni a hibát, és ha igen, akkor beírtam a javadocba, hogy kb miért. A grafikus felületen kezeltem le a többségét általában egy hibaüzenet formájában. Remélhetőleg nem lesz olyan, amit benéztem. Mostmár csak az sql injection kiküszöbölése van hátra, meg némi db validálás. Utána egyébként, ha nagyon nem tudok kitalálni semmit, szerintem az egyik kivétel osztályomat el fogom dobni, mert nincs rá zükség.
-
Eckl, Máté authored
A házi beadásához már csak egy tesztet kell írni.
-
- 30 Nov, 2015 2 commits
-
-
Eckl, Máté authored
A PlayFrame osztályt eredetileg netbeansszel generáltam, a gombok kezelhetősége kedvéért viszont elszakadtam a generált formától. Átkerült ebbe az osztályba a válasz gommbnyomás kezelése, úgyhogy végre logikus a kód felépítése. A színezés és várakozás a swing.timer után már jól működik, az utolsó funkció is belekerült. Csináltam egy kis exploitot a játékhoz, be van linkelve a updater függvényhez, idő hiányában nem hiszem, hogy ki fogom javítani, de más ilyen dolgok is vannak főleg az adatbázissal kapcsolatban.
-
Eckl, Máté authored
Megcsináltam a játék utolsó funkcióit is, működik a szerkesztő is, új fájlt is lehet létrehozni, sok ellenőrzés még nincs, de az már csak hab a tortán. Dokumentáció konszolidációt is csináltam, amihez kell és szükségesnek éreztem, ahoz meg van írva a dokumentáció. Ebből egyedül a @throws paraméterek nem mérvadóak, azokat még rendezni kell, hogy mikor mit hol dobunk, miért, és hol kezeljük le. Ez egy következő történet. A gombok színezése még mindig nincs megoldva, ennek kéne lennie a következő lépésnek.
-
- 29 Nov, 2015 1 commit
-
-
Eckl, Máté authored
Megcsináltam rendesre a funkcióablakok kapcsolódását a főablakhoz, így tudtam felhasználni a JOptionPane-t, meg mostmár a fájlválasztó ablakra sem a saját listeneremmel kényszerítettem rá, hogy tüntesse el a főablakot, amikor megjelenik. Így egy segédfüggvény feleslegessé is vált, ki is töröltem. A gombszínezést válasznál is valahogy így kéne majd megoldani. Most a fő ablak összes funkciója elérhető, a teljes működéshez már csak a szerkesztőt kell implementálni. Utána jöhetnek a kivételek, amiket már szerintem kultúráltan tudok majd kezelni, mert rátaláltam a szabvány hibaüzenet ablakra.
-
- 28 Nov, 2015 3 commits
-
-
Eckl, Máté authored
A tegnap írt osztályok és függvények többségéhez írtam dokumentációt. Amihez nem írtam az vagy triviális és valami statikus konstans, vagy olyan függvény, amit valószínűleg valami mással fogok helyettesíteni. A @throws részek sok helyen hiányoznak, de igazából még az sem mérvadó, ahol meg vannak írva. Majd a végén, amikor a kivételkezelést megcsinálom, akkor ezt a részt rendbe teszem.
-
Eckl, Máté authored
Már elkezdtem írni a saját módszeremet arra, hogy hogyan legyen többablakos, innen már pazarlás lenne újrakezdeni. A nagyja már megvan, innen már csak használni kell, amit összeraktam.
-
Eckl, Máté authored
Kész van az, hogy amikor játszom először ki kelljen választani az adatbázis fájlt, és azon játsszam. Jól megy, mert ha beírok valami elcseszett nemlétező fájlnevet, akkor jön az exception.Ezt a PlayFrame konstruktorában kéne valahol elkapni!? Kicsit gyökérül oldottam meg a fájlkezelő bekapcsolódását a programba, de alapvetően az egyetlen dolog ami zavart, hogy a tálcán nem jelenik meg hozzá ikon. De megnéztem és pl. a NetBeansben is, ha meg akarok nyitni egy projektet, akkor az a fájlkezelő ugyanúgy nem jelenik meg, úgyhogy nem aggasztottam magam miatta. Az egyetlen pont, ami még továbbra is aggaszt, hogy listenerekkel oldottam meg, hogy egyszerre csak egy ablak legyen látható, és így egy igencsak illegális listenerhívást kellett beleírnom a PlayJFileChooser openDialog() függvényébe. Ezt majd valahogy még kikúrálom. *Side-note:* El kell intézni, hogy az ablakok a képernyő közepén nyíljanak, meg mert idegesítő, hogy mindig a bal felső sarokban van az összes ablak. Írtam saját Listenert is, nekem úgy tűnik, hogy hatékony. Bár az is tény, hogy mostmár eléggé furmányos a program. Próbálkoztam a játékgombok jó színezésével, már majdnem összejött, csak nem találtam még meg a megfelelő szülőt, akinek az updateUI() függvényét meg lehetne hívni. Ugyancsak ide a sourceFrame meghatározását át kell írni, mert ez erre az egyetlen esetre működik jól, ha átraknám akárcsak egy újabb panelbe, már rögtön rossz lenne. Szerintem valamilyen paraméterként fogja majd megkapni. A MenuButton osztály elvileg arra lenne jó, hogy alapból az összes menübeli gomb egyforma méretű legyen, de az istenért nem akarja... Lehet, hogy csak a konténer layoutja miatt van, majd még játszom vele. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ! Az új osztályokhoz és változókhoz ! ! mindenképp kell dokumentációt írni, ! ! mert már kezd nagyon átláthatatlan- ! ! ná válni. Főleg a listener, meg az ! ! egész több blakos kavarás miatt. A ! ! végén én is elfelejtem mire jók és ! ! akkor aztán cseszhetem az egészet. ! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! _______________________________________ /There are three kinds of people: men, \ \ women, and unix. / --------------------------------------- \ \ .--. |o_o | |:_/ | // \ \ (| | ) /'\_ _/`\ \___)=(___/
-
- 26 Nov, 2015 3 commits
-
-
Eckl, Máté authored
-
Eckl, Máté authored
Ha jól mérem fel a helyzetet, akkor az alap játékmenet kész van. Vannak továbbra is szépítendő dolgok pl a gombok színezése, de működnek a lekérdezések, a pontmódosítások. A kijelzőt is beleraktam a játék ablakba, úgyhogy már izgalmi faktor is van. Van rengeteg továbbdobott kivétel, amit kezelni kéne, de még nem tudom, hogy hogyan, és a hibák is könnyebben felszínre kerülnek, ezért többségüket sehol sem kezelem. Nagyjából ahol benne van a javadocban ott ott is fogom hagyni, de ez azért nem mérvadó. Fáradok: _____________________________________ / If we men married the women we \ | deserved, we should have a very bad | | time of it. | | | \ -- Oscar Wilde / ------------------------------------- \ \ .--. |o_o | |:_/ | // \ \ (| | ) /'\_ _/`\ \___)=(___/
-
Eckl, Máté authored
Megírtam azokat a legkérdezéseket, amikből már össze lehet állítani egy Scene-t, össze is van rakva. A PlayGround osztály egy részét is megcsináltam, mert tulajdonképpen ez az a dolog, ami az ablak számára elérhetővé teszi az adatbázissal kapcsolatos funkciókat, enélkül egyáltalán nem lehet játszani. Van egy jó kis demó adatbázis, amit a régi androidos projektből nyúltam át ide, ez már az aktuális adatbázisfelépítéssel rendelkezik, tökéletesen használható próbálgatásra. Valószínűleg ezzel lesz demonstrálva, mert nem fogok új szószedetet csinálni. A frissítő lekérdezések nem fognak sokáig tartani, inkább csak lusta vagyok hozzájuk. Már lehet játszani annak ellenére, hogy a kiértékelés még random, nem is változnak meg a tárolt értékek. Volt egy kis gond a kiértékelés, meg az ablak frissítésének megközelítésével, nem biztos, hogy amit választottam tökéletes, de majd még alakul. Jelenleg alapszinten meg van csinálva, hogy változtassa a színét a megfelelőre, de ez nem látszik, mert az új kérdés felajánlása előtti várakozás is a gomb eseménykezelőjében van megírva, ez pedig gondolom korábban fut, mint az ablaknak az a függvénye, ami észreveszi az objektum változásait. Úgy emlékszem, van valami fireChange vagy ilyesmi függvény, majd azzal lesz szerintem érdemes ezt elintézni. További probléma, hogy csak az aktuális gomb színeződik át, így nem lehet jelezni, hogy ha ez rossz volt, akkor melyik volt a jó megoldás. Ezt is meg kéne oldani. Az ablakból még hiányzik a pontjelző, anélkül baromi unalmas az egész. Ezt ugysem fogom elfelejteni, mert tényleg bealszom így játék közben...
-
- 25 Nov, 2015 2 commits
-
-
Eckl, Máté authored
Ha minden igaz, mostmár a PlayFrame ablak semmit nem tud a gombról csak a pozícióját. Meg van adva neki minimális méret, üres szöveg. Ennyi.
-
Eckl, Máté authored
Komolyabban elkezdtem implementálni az adatbáziskezelést, van egy csomó exception, meg minden. Alakul a keret, már tudok létrehozni rendes adatbázist. Alapvetően a lekérdezések megvalósítása van hátra, egy csomó hibakezelés, meg az, hogy el tudjam dönteni egy adatbázisról, hogy olyan formájú-e amilyet én szeretnék. Erre egyáltalán nincs még ötletem, nem akarom telenyomni a kódot mindenféle gyökér favágással. Közben felhagytam a modell frissítgetésével, már fölösleges ezzel foglalkozni, csak az időmet húzná. A PlayGround osztály is átment némi fejlődésen, így már talán jó lesz arra, amire kitaláltam. Bár ha a szerkesztőt tényleg meg fogom csinálni, akkor még kell majd bele valami elcseszett kollekció, ami tud swinges táblázattal együttműködni, és mivel tulajdonképpen ez az interfész a DB osztály és a swing között, így itt kell majd megcsinálni a kollekció-adatbázis átalakításokat. Elkezdtem teszteket írni is. Eredetileg azért kezdtem hozzá, mert az adatbázisos függvényt jóval egyszerűbb így tesztelni, mint írni a DB-be egy maint és azt átírogatni, így viszont talán a végén jobb teszteseteim lesznek, és nem is beadás előtt fog eszembe jutni, hogy kell tesztelni.
-
- 24 Nov, 2015 2 commits
-
-
Eckl, Máté authored
Pár változó még hiányzott, illetve a fordítási irány kijelölésére is bevezettem konstansokat, hogy ne kezelhezőbb legyen a helyzet.
-
Eckl, Máté authored
A modell alapján eddig nincs benne sok meló, nagy része generált kód. Vannak apróbb változtatások a modellben is, mert közben rájöttem erre-arra, remélhetőleg a jövőben nem kell már vele sokat foglalkozni, és nem merül fel semmilyen egyéb probléma.
-
- 22 Nov, 2015 1 commit
-
-
Eckl, Máté authored
Valószínűleg a játékos ablakot idő hiányában nem fogom tovább bonyolítani, csak megcsinálom a gombokat. A gombon még semmi csincs kész, csak meg van csinálva osztálynak, hogy a designerbe ne kelljen egyesével mindegyiknél ugyanazokat a propertiket beállítani. Ez így jó lesz játéknak, majd még egy pontjelző kell, de az már csak akkor lehet, amikor az adatbázis modulja kész van. A gomb még lehet, hogy el fogja hagyni a képeket, mert úgy tűnik nem triviális, hogy ha szöveget is írok rá, akkor azok egymás alatt, és ne egymás mellett legyenek.
-
- 09 Nov, 2015 1 commit
-
-
Eckl, Máté authored
A főablak még csak úgy áll, ki kell hozzá találni egy kis dizájnt, illetve, hogy egyáltalán mire legyen jó. A játékabéak kialakulóban. Saját gomb osztály van hozzáadva, úgyhogy a háttérbeállítás egységességével és a viselkedéssel nem lesz gond.
-